از دست دادن نعوظ حین رابطه‌جنسی

ابتدا باید متذکر شویم که این پدیده ای بسیار متداول بین مردان است و ممکن است در هر سنی از زندگی جنسی ایجاد شود. مسائلی همچون استرس، اضطراب و درگیریهای فکری از عوامل مهم محسوب می شوند. از دست دادن نعوظ ممکن است منجر به مشکل روحی شود که به دو دلیل اصلی اتفاق می‌افتد:

- ناتوانی در اثبات مردیت خود
- ناتوانی در ارضای شریک‌جنسی

این دلایل موجب می‌شود که مرد دچار فروپاشی احساسی فوری شود و وارد حالتی از اضطراب و تشویش گردد که فقط وضعیت را بدتر می‌کند.

باید بگوییم که در اکثر موارد--به‌ویژه درمیان جوانان--از دست دادن نعوظ با عوامل روحی-روانی ، مثل «اضطراب عملکرد»، مرتبط است که موجب از دست دادن نعوظ قبل از وارد شدن آلت‌جنسی مردانه به واژن همسر یا در زمان کشیدن کاندوم روی آلت جنسی اتفاق می‌افتد. 

در چنین مواردی به هیچ عنوان نباید بترسید یا مضطرب شوید. سعی کنید ریلکس کنید و به رابطه‌جنسی بعنوان عملی فوق‌العاده که قرار است آخر آن به شما نمره بدهند فکر نکنید. فقط به این فکر کنید که هیجان خود را در محیطی کاملاً طبیعی بدون نگرانی ارضا کنید.

حتی اگر جوان هستید و مشکل جسمی دارید، می‌بایست با این مشکل برخورد کنید. سعی کنید با یک متخصص مشورت کنید تا روش درمانی مناسب برای وضعیتتان ارائه کند.

در بزرگسالی، علت از دست دادن نعوظ معمولاً ذات هورمونی یا عروقی دارد. بعد از ۵۰ سالگی، مشکل کاهش تستوسترون مطرح می‌شود که موجب بدکاری نعوظ یا در موارد حاد ناتوانی جنسی می‌گردد. 

درمورد از دست دادن نعوظ به دلیل مشکلات عروقی، درک مکانیزم آن کار را راحت‌تر می‌کند: گردش خون به آلت‌جنسی کاهش یافته و در نتیجه آن نعوظ دچار مشکل می‌شود.

نوشیدن الکل و مصرف انوع مواد مخدر نیز می تواند یکی از دلایل از دست دادن نعوظ باشد.

داروهای مربوط به بدکاری نعوظ، ارکتو  (Erecto)، ویاگرا (Viagra)، سیالیس (Cialis) و لویترا (Leviytra) هستند که به بالا بردن گردش خون در آلت‌تناسلی کمک می‌کنند.

باید بدانید که حتی در سنین بالا نیز علت از دست دادن نعوظ ممکن است روانی باشد. دلیل آن ممکن است مثلاً استرس محل کار یا مشکلات روابط باشد.

در اینگونه موارد، مهمترین مسئله این است که نترسید و بهترین راهکار را برای مشکلتان پیدا کنید، سعی کنید درک کنید که افراد بسیار زیادی مشکل شما را دارند و درمان‌های موثری برای آن وجود دارد.

موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، سلامت ، بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:از دست دادن نعوظ حین رابطه‌جنسی,نعوظ,ازدست دادن نعوظ, | 17:4 | نویسنده : حامد |

ترشحات آلت‌تناسلی در مردان: علل، نشانه ها و درمان

ترشحات آلت‌تناسلی چیست؟

ترشحات آلت‌تناسلی به از دست رفتن غیرطبیعی مایعی از مجرای ادرار در نوک آلت‌تناسلی گفته می‌شود که نه ادرار است و نه مایع منی.

این نشانه یک بیماری مقاربتی است و نیاز به تشخیص دقیق و درمان دارد که معمولاً توسط متخصصین در یک کلینیک تخصصی انجام می‌گیرد.

چه نشانه‌هایی دارد؟

این ترشحات از نظر مقدار از خیلی کم تا شدید و از نظر رنگ از شفاف تا زرد یا سبز در تغییر است. زمان آن هم از فقط صبح‌ها تا در طول روز متفاوت است.

این ترشحات معمولاً با علائم دیگری مثل موارد زیر همراه است:

• سوزش در زمان دفع ادرار
• نیاز مداوم به دفع ادرار
• نیاز مبرم به ادرار کردن در شب
• ایجاد جوش در ناحیه تناسلی که می‌تواند دردناک و خارش‌آور باشد
• تورم غدد لنفی در ناحیه کشاله ران

علت ایجاد این ترشحات چیست؟

علل متداول این ترشحات عبارتند از:

- اورتریت گنوکوکی (gonococcal urethritis)
- اورتریت غیرگنوکوکی یا غیرخاص
 
اورتریت گنوکوکی (سوزاک):

سوزاک توسط نایسریا گنوره ایجاد می‌شود.

دوره نهفتگی: معمولاً دو تا پنج روز از عفونت تا پدیدار شدن علائم طول می‌کشد. بدون درمان، علائم ترشحات اورتریت و چرک‌دار طی دو هفته به اوج خود می‌رسد.

علائم: ترشحات در ۹۵ درصد از مردان اتفاق می‌افتد و در ۷۵ درصد موارد چرک‌دار، در ۲۵ درصد موارد سفید و  تیره و در ۵ درصد شفاف هستند. ادرار جدید می‌تواند باعث شود ترشحات کمتر چرک‌دار به نظر برسند. وقتی عفونت شروع به حل شدن می‌کند، ترشحات از چرک‌دار به مخاطی شکل تغییر می‌کند.

انتقال: از طریق رابطه‌جنسی، ازجمله رابطه‌جنسی دهانی، منتقل می‌شود. بدون درمان، این عفونت ممکن است تا ماه‌ها باقی بماند.

مشکلات: ندرتاً ممکن است از مجرای ادرار تا اپیدیدیم (لوله ذخیره اسپرم که به بیضه‌ها متصل است) پخش شود و موجب ناباروری گردد. وقتی عفونت از طریق رابطه‌جنسی از مقعد منتقل شده باشد، عفونت مقعد متداول خواهد بود. عفونت جریان خون در کمتر از یک درصد بیماران اتفاق می‌افتد و موجب آرتروز زانو، مچ و دست‌ها درکنار تب، لرز و ضایعات پوستی، معمولاً کورک و جوش چرکی روی دست و پا، می‌شود.
 
اورتریت غیرگنوکوکی یا غیرخاص (NSU):

NSU متداول‌ترین شکل ترشحات آلت‌تناسلی است که سالانه تعداد زیادی از افراد را در سراسر جهان مبتلا می‌کند.

تعداد مبتلایان طی سه سال گذشته حتی بیشتر شده است. مردان بین ۲۰ تا ۳۵ سال بیشتری مبتلایان به این مشکل هستند.

ارگانیسم‌های متفاوتی می‌توانند موجب بروز این سندرم شوند:

کلامیدیا تراکوماتیس (۲۵ تا ۶۰ درصد)
ژنیتالیوم مایکوپلاسما (تا ۲۵ درصد)
اوره‌آپلاسما اوره (۱۵ تا ۲۵ درصد)
تریکوموناس واژینالیس (۱۷ درصد)
تبخال تناسلی (به ندرت)

آزمایشات مشخصی برای تشخیص همه این عفونت‌ها وجود ندارد، ازاینرو علت NSU ممکن است مشخص نشود.

در برخی بیماران، هیچ رابطه‌جنسی اتفاق نیفتاده است و علت بروز علائم موادشوینده و صابون‌ها هستند. اما هیچ شواهد مشخصی برای تایید این تئوری وجود ندارد.

تشخیص چطور انجام می‌شود؟

ترشحات آلت‌تناسلی با پیدا کردن گلوبول‌های سفید خون در سواب مجرای ادرار یا نمونه ادرار ناشتا تشخیص داده می‌شوند.

ارگانیسم عفونی ممکن است با این نمونه‌ها مشخص شود.

در بهترین حالت، بیمار باید در یک کلینیک مخصوص بیماری‌های مقاربتی برای آزمایش نمونه مورد معاینه قرار گیرد زیرا انتقال نمونه به آزمایشگاه بیمارستان می‌تواند موجب تشخیص اشتباه شود.

رنگ و مداومت ترشح هیچ کمکی به تشخیص NSU از سوزاک نمی‌کند.

اورتریت گنوکوکی یا سوزاک در ۹۸ درصد از مردان با آزمایشات میکروسکوپی ترشحاتی که از سواب مجرای ادرار گرفته می‌شود، تشخیص داده می‌شود.

سایر عفونت‌ها تشخیص دشوارتری دارند. بین ۶ تا ۱۱ درصد از مردانی که فعالیت‌جنسی دارند، درمجرای ادرار خود حامل کلامیدیا هستند بدون اینکه هیچ علائمی داشته باشند.

روی کار آمدن آزمایشات دقیق‌تر مثل واکنش زنجیره‌ای پلیمراز و واکنش زنجیره‌ای لیگاز، تشخیص دقیق‌تری را به‌ویژه در بیمارانی که هیچ علائمی ندارند، مخصوصاً اگر رابطه‌جنسی با زنانی که بیماری آنها تایید شده باشد داشته‌ باشند، میسر می‌سازند. اما به طور معمول این آزمایشات در کلینیک‌های بیماری‌های مقاربتی انجام نمی‌شود.

ترشحات آلت‌تناسلی چطور درمان می‌شود؟

اورتریت گنوکوکی

یکی از چندین نوع آنتی‌بیوتیک به صورت دوز تکی داده می‌شود:

سفتریاکسون ۲۵۰ میلیگرم (ceftriaxone) با تزریق عضلانی
سفیکسیم ۴۰۰ میلیگرم (cefixime) خوراکی
سیپروفلوکساسین ۵۰۰ میلیگرم (ciprofloxacin) خوراکی
اوفلوکساسین ۴۰۰ میلیگرم (ofloxacin) خوراکی

علاوه بر این، دوکسی‌سیسلین ۱۰۰ میلیگرم (doxycycline) دوبار در روز به مدت یک هفته نیز معمولاً درصورت وجود کلامیدیا تجویز می‌شود. شریک‌جنسی نیز درمان یکسانی دریافت خواهد کرد.

NSU

درمان معمولی آنتی‌بیوتیک شامل دوکسی‌سیسلین ۱۰۰ میلیگرم دوبار در روز به مدت یک هفته یا دوز تکی آزیترومیسین ۱ گرم (azithromycin) درصورتیکه عفونت به علت کلامیدیا باشد.

شریک‌جنسی نیز باید درمان مشابهی دریافت کند. بیماران بخاطر خطر جدی ابتلا دوباره به عفونت به علت رعایت نکردن درمان توسط شریک‌جنسی، می‌بایست بعد از دو هفته مورد معاینه مجدد قرار گیرند.

بررسی روابط

لازم است ارتباط جنسی مردان مبتلا به اورتریت گنوکوکی و NSU، ترجیحاً در کلینیک تخصصی بیماری‌های مقاربتی تشخیص داده شده و درمان شود. 

بدون درمان رابطه‌جنسی، احتمال ابتلای دوباره و شکست درمان بسیار زیاد خواهد بود.

شریک‌چنسی باردار یا کسی که احتمال بارداری او می‌رود، نباید از آنتی‌بیوتیک‌های اریترومیسین یا تتراسیسلین (ازجمله دوکسی‌سیسلین) استفاده کنند.

درمان متداول برای NSU در ۲۵ درصد از موارد با شکست روبه‌رو می‌شود. دوره‌های طولانی‌تر آنتی‌بیوتیک هم فایده‌بخش نبوده‌اند و معمولاً فرد دچار عفونت‌ دوباره از شریک‌جنسی درمان‌نشده می‌شود.

خیلی مهم است که درک کنید ابتلای دوباره NSU می‌تواند موجب فشار روحی‌-روانی بسیار شدید بر روی افراد و روابط شود و خیلی مهم است که هر دو طرف رابطه درک کاملی از طبیعت این مشکل و بیماری داشته باشند.

موضوعات مرتبط: بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:ترشحات آلت‌تناسلی در مردان: علل، نشانه ها و درمان,ترشح الت تناسلی,بهداشت اقایان, | 16:56 | نویسنده : حامد |
ايا اقايون هم يائسه مي شوند

آندروپوز یا یائسگی در مردان یک فرآیند طبی سالمندی و یک موقعیت فیزیکی شبیه یائسگی در زنان است که در سن 45 سالگی به بعد بروز می ‌کند.



در این فرآیند سطح هورمون تستسترون که یکی از اصلی ‌ترین هورمون ‌های مردانه (آندروژن ‌ها) است به طور پیوسته کاهش می ‌یابد و مرد علایمی‌ نظیر گرگرفتگی، افسردگی و تغییرات خلق و خوی را تجربه می‌ کند.



علاوه بر فرآیند طبیعی سالخوردگی و افزایش سن عواملی نظیر برخی از بیماری‌ های قلبی، استفاده طولانی مدت از برخی داروها، افسردگی، چاقی که بر تولید هورمون تستسترون تاثیر دارند می ‌توانند آغاز کننده زودرس آندروپوز باشند.



در تاریخ پزشکی همواره سخنانی در مورد یائسگی مردان میانسال یافت می ‌شود و اولین بار لفظ آندروپوز توسط اچ هالفورد(1813) و سپس توسط ای وارنر(1930) مطرح گشت و بیان شد تعدادی از مردان یک دروه یائسگی شبیه به آن چه در زنان است با یک شدت کمتر ولی با تداوم بیشتر را تجربه می ‌کنند.



در این زمینه تئوری هایی نظیر تئوری بیولوژیکی و تئوری روانی - اجتماعی مطرح گشت که به ترتیب بیان می ‌دارند که تغییرات فیزیکی در مقدار هورمون‌ های مترشحه بدن نقش دارند و سیستم روانی - اجتماعی و فشارهای روانی ایجاد کننده آندروپوز هستند.



عللی نظیر از دست دادن اشتیاق به کار مانند اخراج از کار، تغییرات ناگهانی در همسر، از دست دادن فرصت‌ های مناسب در زندگی و ناتوانی جسمی‌ اثبات کننده این تئوری‌ هستند.







تفاوت های یائسگی در مردان و زنان:



* یائسگی در زنان به دلیل کاهش تولید هورمون استروژن است در حالی که در مردان به دلیل کاهش تولید هورمون تستسترون است.



* بر خلاف خانم‌ ها، مردان علایم مشخص نظیر کاهش یا قطع قاعدگی ندارند که ورود آن ها را به این مرحله نشان دهد.



* زنان در این دوره باروری خود را به طور کامل از دست می ‌دهند در حالی که مردان هرگز باروری خود را به طور کامل در طی آندروپوز از دست نمی ‌دهند.



* تولید هورمون کم می ‌شود ولی هرگز قطع نمی ‌گردد؛ گر چه ممکن است از میزان موفقیت باروری کاسته شود ولی با تولید اسپرم هم چنان به فرد اجازه داده می‌ شود فرزندان سالمی‌ را حتی در دهه 80 زندگی داشته ‌باشند.







علائم آندروپوز



با افزایش سن و کاهش تدریجی هورمون تستسترون یک سری از تغییرات جسمی‌ و روانی تحت عنوان سندرم پادام (PADAM Partial Androgen Deficit disorder in Ageing Men ) در بدن روی می ‌دهد.



اصلی‌ ترین علامت آندروپوز خستگی و بی حوصلگی است. افسردگی، خشم، افزایش تحریک ‌پذیری و کاهش فعالیت جنسی از بارزترین علایم آن است.



به طوری که 80 درصد مردان، مشکل کاهش تمایلات جنسی دارند. از دیگر علایم می ‌توان به تغییر در اندام ‌ها و کاهش توده ماهیچه‌ ای بدن، گرگرفتگی، کاهش لذت از زندگی، کاهش حافظه و سطح کارآیی، تکرار ادرار به خصوص در شب، یبوست، کاهش قد، ریزش مو و وجود دردهای استخوانی اشاره کرد.


موضوعات مرتبط: تندرستی ، سلامت ، بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:ايا اقايون هم يائسه مي شوند,یاعسگی اقایان,سلامتی اقایان, | 16:37 | نویسنده : حامد |
بیکاری سبب ناباروری مردان می‌شود

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد استرس ناشی از بیکاری سبب تشدید ناباروری در مردان می‌شود.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید متخصصان دانشکده سلامت عمومی دانشگاه «راتگرز» و دانشکده سلامت عمومی میل من دانشگاه «کلمبیا» نشان می‌دهد با طولانی شدن بیکاری و افزایش استرس ناشی از آن، ناباروری در مردان تشدید می‌شود.

پام فکتور لیتواک، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: تعداد اسپرم‌ها در مردانی که استرس زیادی را تحمل می‌کنند کاهش یافته که این اسپرم‌ها نیز عمدتا ناقص بوده یا دارای اختلال تحرک هستند.
وی افزود: این نقیصه در نهایت منجر به بروز مشکلات مرتبط با ناباروری در مردان می‌شود.

متخصصان در این تحقیق 193 مرد سنین 38 تا 49سال را حد فاصل سالهای 2005 تا 2008 میلادی مورد مطالعه قرار دادند و ضمن نمونه گیری اسپرم، از آنها خواستند به پرسشهایی در رابطه با استرس و کار پاسخ دهند که یافته‌های این مطالعه نشان داد استرس‌های کاری بصورت ذهنی و عینی بر کیفیت اسپرم‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس ورلد ریپورت، اگرچه نتایج نشان می‌دهد که نوع محیط کار تاثیری بر کیفیت اسپرم‌ها ندارد اما محققان بر این باورند که استرس‌های محیط کاری می‌تواند بر سلامت جنسی مردان تاثیر منفی برجای گذارد.

در واقع یافته‌های آنها نشان می‌دهد بیکاری خطر ناباروری مردان را افزایش می‌دهد.
«ترسا جانویچ» از دیگر محققان حاضر در این مطالعه افزود: استرس از دیرباز بعنوان عامل موثر در به خطر انداختن سلامت انسان شناخته می‌شود اما این مطالعه نشان داد حتی وضعیت اجتماعی مردان نیز می‌تواند سلامت جنسی مردان را به خطر بیندازند.
نتایج این مطالعه در نشریه پزشکی Fertility and Serility منتشر شده است


موضوعات مرتبط: خانواده ، بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:بیکاری سبب ناباروری مردان می‌شود,عقیم شدن,استرس,, | 16:33 | نویسنده : حامد |
موی بدن برای آقایان: آری یا خیر؟

وقتی که برای اصلاح موهای بدنتان گرفته‌اید را کنسل کنید. خیلی از خانم‌ها از موی بدن آقایان خوششان می‌آید!


برداشتن موهای روی سینه در آقایان به زمان مصر باستان برمی‌گردد که برداشتن موی سینه برای محافظت دربرابر کک، شپش و ازاین قبیل متداول بود. در زمان‌های قدیم، مو نداشتن بدن معمولاً نشانه تمدن بود و مردان مصر باستان برای اینکه جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، موهای بدن خود را برمی‌داشتند و کشیش‌های مصری نیز برای نشان دادن تصویر پاک‌تری از خود نزد خدا به این کار مبادرت می‌ورزیدند.
اما در اروپا اینکار شیوع کمتری داشت زیرا موی بدن در اوایل مسیحیت در اروپا موردقبول بوده و حتی توسط برخی افراد و گروه‌ها مثل اروپایی‌های یهودی در قرون وسطی موجب خوش‌شانسی بود. برای مدتی طولانی موی بدن برای مردان اروپایی دغدغه‌ای به شمار نمی‌رفت. تاثیر اروپا در مُد جهانی موجب شد که در دهه شصت و هفتاد، مردان پُرموتر، جذاب‌تر تلقی شوند.
در مقابل تداول کم سینه‌های بی‌موی مردان در فیلم‌های امریکایی دهه پنجاه، مثل مارلون براندو در فیلم “A Strettcar named Desire”، فیلم‌سازان امریکایی سینه‌های پُرموی مردان را با جذابیت تمام نشان می‌دادند.
اما متاسفانه در یک نظرسنجی جدید مشخص شد که 49% از خانم‌ها ترجیح می‌دهند سینه‌ها و بدن مردان بی‌مو باشد. جای تعجب است که چطور این اولویت تغییر کرده است. مثل خیلی از فشارهایی که بر خانم‌ها و اندامشان وارد می‌شود، این آمار تا حد زیادی تحت‌تاثیر رسانه‌هاست.
اواخر دهه هشتاد دوره دیگری از سینه‌های بی‌مو بوده است—از کاور “Harlequin Romances” گرفته تا سیلوستر استالونه بی‌مو در راکی IV و بردپیت بدون لباس و بی‌مو در “Thelma and Louise” یا “Fight Club” در دهه 90. به این ترتیب بود که بی‌مو بودن مردان با کمک رسانه‌ها به یک هنجار تبدیل شد. این روزها خیلی نادر است که بدن مودار آقایان برای کسی جذاب باشد!
چند سال پیش یکی از دوستانم اعتراف می‌کرد که موهای سینه و بدنش را مرتب اصلاح می‌کند. می‌گفت این مسئله از زمانی شروع شده بود که می‌دید چقدر تصویر مردانی که در مجلات می‌اندازند با او فرق دارد. او مردی جذاب با بدنی عضلانی بود اما بخاطر موهای بدنش اعتمادبه‌نفس چندانی نداشت. آن زمان من به او می‌خندیدم و مسخره‌اش می‌کردم که دوجنسه است. اما وقتی الان به آن زمان نگاه می‌کنم می‌فهمم که چقدر اذیت کردنم اشتباه بوده است و اصلاح کردن موهای بدن او بخاطر دوجنسه بودنش نبوده و واکنش او به وضعیت ظاهری روز آقایان بوده است. بااینکه همه از انتظارات غیرواقعی رسانه‌ها از زنان مطلع هستند و در جوامع فمینیستی بسیار زیر سوال برده می‌شوند، نیاز است که فشاری وارد بر مردان درمورد وضعیت ظاهریشان نیز بررسی شود.
مردها نباید از موی بدنشان خجالت بکشند همانطور که زنان نباید خجالت بکشند که اندامی مانکن‌گونه ندارند. موی بدن شما بخشی از شماست و آنقدر مهم نیست که خودتان را بخاطر آن نگران کنید. چه بدنی پُرمو داشته باشید یا کم‌مو، مطمئناً جذاب هستید. هیچ چیز بهتر و لذت‌بخش‌تر از این نیست که همسرتان کنارتان دراز بکشد و موهای سینه‌تان را نوازش کند.
درست است که رسانه‌ها شما را به داشتن بدنی مودار تشویق نمی‌کنند اما باید بدانید که موی بدن برای مردان بسیار جذاب و طبیعی است. به جای این تصویری که رسانه‌ها از بدن مردان نشان می‌دهند باید زیر سوال برده شود و مردان باید خودشان را همانطور که هستند بپذیرند


موضوعات مرتبط: بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:موی بدن برای آقایان,بهداشت اقایان,سلامتی,بهداشت فردی, | 16:29 | نویسنده : حامد |

آقایان: مراقبت های بهداشتی از اجزاء تناسلی

 

 

 

آلت تناسلی قسمتی از بدن است که آقایان معمولاً حساسیت بیشتری برای محافظت از آن به خرج می دهند. به همین علت، این عضو از بدن نیاز به مراقبت های ویژه دارند. همه ما از اهمیت استفاده از کاندوم در برخی موقعیت های خاص آگاهیم، اما مراقبت صحیح از آن لزوماً به همین جا ختم نمی شود. در این مقاله نکاتی را برایتان عنوان می کنیم که به شما کمک میکنند به بهترین شکل از این عضو مهم نگهداری کنید.

 

 

 

مراقبت منظم

 

 

 

اصلاح

 

برای خیلی از مردها، اصلاح و نظافت آت تناسلی یک بخش ساده از برنامه مراقبتشان است درحالیکه برای خیلی های دیگر، اینکار چیزی جز اذیت و آزار موقت نیست. اصلاح آلت تناسلی و زدن موهای آن فوایدی دارد، اما در عین حال این اصلاح کردن ها و واکس زدن ها معایبی هم دارد که همان موقع خود را نشان نمی دهد:

 

فواید:

 

-ارتقاء نظافت/کاهش رطوبت

 

-تحریک کننده بودن از نظر جنسی

 

-بالا بردن حساسیت حین سکس

 

-تسهیل معاینه پوست

 

-بزرگتر جلوه دادن آلت تناسلی

 

معایب:

 

-خسته کننده

 

-واکس زدن (دردآور)

 

-(واکس زدن) گران و پرهزینه

 

-می تواند منجر به ایجاد جراحت شود

 

-می تواند منجر به پیدایش عفونت جدید یا پخش عفونت های قبلی شود.

 

برای خیلی از خانم ها، آلت تناسلی مردانه اصلاح شده و واکس زده شده بسیار تحریک کننده است. اما در عین حال باید بدانید که هم اصلاح کردن و هم واکس زدن هر دو می تواند منجر به ایجاد جراحت یا التهاب فولیکول های موهای آلت تناسلی شده و عفونت های ویروسی مثل تبخال تناسلی یا molluscum contagiosum (نوعی بیماری پوستی که در آن برآمدگی های مدوری روی پوست ایجاد می شود که محتوی ماده نیمه مایع یا خمیری هستند) را پخش می کنند. حتی ایجاد عفونت های باکتریایی مثل استافیلوکوک مقاوم دربرابر متیسیلین نیز با استفاده از تیغ های اصلاح مرتبط شناخته شده است. همه اینها با مراقبت صحیح از آلت تناسلی تناقض دارد.

 

اگر ترجیح می دهید که آلت تناسلیتان را اصلاح نکنید و فقط با قیچی یا ماشین ریش تراش موهای آن را کوتاه کنید، مطمئن تر است. اما اگر ترجیح می دهید که موهای آنرا اصلاح کنید، بهتر است از چه وسیله ای استفاده کنید؟ استفاده از یک تیغ ریش تراشی ساده با کرم یا صابون اصلاح و بعد از آن استفاده از لوسیون افترشیو مرطوب کننده یا آب نمک گرم بهترین است. از ریش تراش های برقی و مواد شیمیایی برای برداشتن موها به هیچ عنوان استفاده نکنید. و آخر اینکه، شاید دوست داشته باشید که بعد از اصلاح آنرا واکس هم بزنید. اشکالی ندارد فقط یادتان باشد که اینکار هم گران است وهم دردآور.

 

 

 

شستشو

 

آلت تناسلی، عضو بسیار حساسی است، و طی همه مراحل مراقبتی باید این نکته را خوب به خاطر داشته باشید. بنا به دلایلی عجیب، خیلی از مردها فکر میکنند که برای تمیز کردن آلت تناسلی خود باید آن را حسابی با آب و صابون بسابند تا تمیز شود. اما بهتر است بدانید که شستشو ساده با آب گرم و درصورت لزوم یک صابون ملایم برای این منظور کافی است. مردانی که ختنه نکرده اند باید پوست ختنه گاه را عقب برده و سر آت تناسلی را فقط با آب گرم، بدون صابون، شستشو دهند. حتماً پس از شستشو این محل را خوب خشک کنید.

 

هم شستشوی زیاد و هم شستشوی کم موجب بروز بالانیت (التهاب سر آلت تناسلی) می شود. اگر احساس ناراحتی در این قسمت کردید، از مصرف صابون های عطردار یا ژل ها و مایع های شستشوی بدن خودداری کنید و به جای آن از آب نمک استفاده کنید. پوشیدن لباس جدید یا پودر لباسشویی جدید هم ممکن است موجب بروز ناراحتی شود. اگر این ناراحتی ادامه پیدا کرد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 
 

معاینه خود

 

مردها، مخصوصاً وقتی از نظر جنسی فعال باشند، باید به طور منظم آلت تناسلی خود را معاینه کنند تا وجود سرطان بیضه یا عفونت هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود را تشخیص دهند. اما چند وقت یکبار باید اینکار صورت گیرد؟ هیچ قانون خاصی برای آن وجود ندارد، اما یکبار در ماه به نظر کافی می رسد.

 

برای معاینه آلت تناسلی برای بررسی سرطان بیضه، توصیه های زیر را در نظر داشته باشید:

 

یکبار در ماه، پس از حمام:

 

-هر دو بیضه را تک تک بررسی کنید.

 

-با هر دو دست، بیضه را بین شصت ها و انگشتانتان گرفته و آرام آن را بغلتانید.

 

-وجود هرگونه غده سفت یا برآمدگی را بررسی کنید و آنرا از نظر تغییر اندازه، شکل یا همسانی بررسی کنید.

 

-اپیدیدیم (قسمتی از مجرای منوی که در پشت بیضه قرار دارد و به وسیله مجاری باریکی به آن مربوط است) یا رگ های خونی و طناب اسپرماتیک را با غده سرطانی اشتباه نگیرید.

 

-معاینه آلت تناسلی نه تنها به تشخیص غدد سرطانی کمک می کند بلکه راه خوبی برای تشخیص عفونت ها و بیماری هایی است که از طریق جنسی منتقل می شوند.

 

 

 

چراغ قرمزها

 

چراغ قرمزهای زیادی برای بیماری هایی که از نظر جنسی منتقل می شوند وجود دارد. از اینرو، در معاینات خود خوب دقت کنید و بدانید که برخی از این بیماری ها، مثل کلامیدیه، می توانند هیچ نشانه و علامتی نداشته باشند. در چنین مواردی، باید با شریک جنسی خود، رک و واضح گفتگو کنید. اگر وی به چنین بیماری هایی مبتلا شود، ممکن است شما بدون اینکه بدانید این بیماری را به او منتقل کرده باشید.

 

در زیر به برخی از علائم و نشانه های این نوع بیماری ها اشاره میکنیم:

 

-خارج شدن ترشحاتی از آلت تناسلی: این ترشح می تواند غلیظ و زردرنگ یا رقیق و خیلی روشن باشد.

 

-تغییر بو یا رنگ مایع منی

 

-وجود خون در مایع منی یا ادرار (رنگ تیره)

 

-احساس درد هنگام ادرار یا انزال

 

-احساس درد در ناحیه لگن

 

-زخم های سفلیسی (زخم های قرمز رنگ بدون درد) بر روی ناحیه دستگاه تناسلی، مقعد، زبان.

 

-برآمدگی هایی رنگ گوشت یا قرمز رنگ، جوش یا زخم روی آلت تناسلی که ممکن است خارش داشته باشد یا نداشته باشد.

 

-ایجاد زگیل یا برآمدگی های مشابه به رنگ گوشت روی ناحیه تناسلی.

 

علاوه بر این، بسیار از بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند، به ویژه عفونت های ویروسی مثل HIV یا تبخال، علائمی شبه علائم آنفولانزا دارند که می توانند جزء علائم اولیه این بیماری های به حساب آیند. اگر در هفته های بعد از یک رابطه جنسی که در آن مراقبت های لازم را در نظر نگرفته بوده اید، متوجه گلودرد، تورم غدد، تب یا درد بدن شدید، بهتر است برای اطمینان تحت آزمایش قرار گیرید.

 

و آخر اینکه، اگر چیزی غیرعادی مشاهده کردید، نترسید. جوش های مروارید شکل دور دیواره سر آت جای نگرانی ندارد. به همین ترتیب، جوش یا ناراحتی های ایجاد شده بخاطر اصلاح کاملاً طبیعی هستند. اگر اطمینان ندارید، بهترین کار این است که قبل از هر چیز به پزشک مراجعه کنید تا ببینید که چه چیز نرمال است و چه چیز غیرطبیعی است. صبر کردن بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. یادتان باشد: همه مردها آلت تناسلی دارند. پس اگر به چیزی شک کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

خط آخر...

 

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، تا آخر عمر آلت تناسلیتان همراه شماست. این عضو که منبع لذت و تولید مثل در شماست، نیاز به مراقبت های جدی دارد. پس به درستی از آن مراقبت کنید و مطمئن باشید این فقط شما نیستید که از آن نفع می برید—همسرتان هم به همان اندازه از شما قدردان خواهد بود.


موضوعات مرتبط: بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:مراقبت های بهداشتی از اجزاء تناسلی,بهداشت اقایان,تناسلی اقایان,دستگاه تناسلی, | 16:26 | نویسنده : حامد |

باید و نباید در محافظت موی آقایان +نکات مفید

8 باید و نباید در محافظت موی آقایان +نکات مفید

بایدها :
1. به آرامی مو را خشک کنید.
اگر چه بیشتر مردان موهای کوتاه دارند ولی همان نیز در برابر شکستگی ، موخوره شدن آسیب پذیر است. سایش شدید بعد از حمام مو را بسیار مستعد شکستگی و فر شدن قرار می‌دهد . خشک کردن مو با ضربه‌های بسیار آرام به وسیله حوله بهترین راه برای اطمینان از حداقل صدمه به مو است.
2. به طور منظم کوتاه کردن
به گزارش نیک صالحی بیشتر آرایشگران توصیه می‌کنند که هر شش هفته مو کوتاه شود. تا موهای آسیب دیده و مو خوره‌ها از بین بروند و ظاهری مرتب با موهای سالم داشته باشید.
3. شستشوی مو با آب ولرم با دمای معمولی
اگرچه ایده دوش با آب گرم وسوسه کننده است ولی می‌تواند برای مو مشکل ایجاد کند. حمام با آب گرم روغن‌های ضروری مو را پاک می‌کند و موجب خشکی می‌شود.
4 .همیشه از شامپو و نرم کننده خوب استفاده کنید
بر طبق نوع موی خود همیشه از شامپو خوب به همراه یک عامل پاک کننده ملایم استفاده کنید. نرم کننده، نرمی و رطوبت لازم را به مو می‌دهد و از مجعد شدن مو جلوگیری می‌کند.
نبایدها:
1. از شیوه ناسالم زندگی بپرهیزید.
شیوه‌های ناسالم زندگی مانند استرس ، بد خوابی و عادات غذایی بد می‌تواند مانعی در داشتن موهای سالم باشد. سالم زندگی کنید و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.
2. از شانه کردن موهای خیس بپرهیزید
شانه کردن موی خیس موجب شکنندگی سریع مو می‌شود. اگر بسیار برایتان ضروری است از یک شانه با دندانه‌های عریض استفاده کنید و یا حتی عمل شانه کردن را به آرامی با نوک انگشتان انجام دهید تا پیچش موهای خیس را باز کنید.
3. از وسایل مدل دادن به مو کم استفاده کنید
استفاده بیش از حد از وسایل مدلینگ می‌تواند به طور مستقیم باعث آسیب مو و خشکی و تیرگی آن شود چرا که حرارت مستقیمی را به مو منتقل می‌کنند. از سشوار با حرارت بالا استفاده نکنید. همچنین از محصولات حالت دهنده مو که پایه شیمیایی دارند اجتناب کنید.
4. از هدبند یا کلاه‌های تنگ اجتناب کنید.
استفاده از موارد بالا می‌تواند منجر به آسیب دائمی مو شود و ریشه مو را از پوست فرق سر از بین می‌برد. مراقبت خوب و مداوم مو برای داشتن موهای سالم ،تمیز و درخشان ضروری است. مردان باید بر طبق سطح فعالیت روزمره و همچنین نوع موی خود برنامه مشخصی برای نگهداری از موهای خود داشته باشند.
__________________

موضوعات مرتبط: بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب: باید و نباید در محافظت موی آقایان +نکات مفید,بهداشت اقایان-مو,ریزش مو, | 16:22 | نویسنده : حامد |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پرشین صدا